Redaktor zewnętrzny
15.12.23

Poduszki a zdrowie szyi: Jak unikać bólu i napięcia dzięki odpowiednim poduszkom?

Poranny dyskomfort związany z nieodpowiednim wyposażeniem łóżka jest niestety dość powszechny. Szczególnie cierpi na tym nasza szyja oraz górny odcinek kręgosłupa. Dlatego też dobór właściwej i ergonomicznej poduszki jest tak istotny, aby mogła ona redukować ból w tej części ciała. W tym artykule dowiesz się, jak wybrać odpowiednią poduszkę i jak pozbyć się napięcia w odcinku szyjnym.

Wysoka czy niska poduszka?

Czym powinna charakteryzować się najlepsza poduszka do spania? Przede wszystkim odpowiednią wysokością. Jednak jaka wysokość będzie najkorzystniejsza i najzdrowsza dla szyi? Zgodnie z zasadą, poduszka powinna być na tyle wysoka, aby zapewniała odpowiednie wsparcie i utrzymywała szyję i kręgosłup w jednej linii. Wszystko to jednak zależy od naszych indywidualnych potrzeb. Jeśli zazwyczaj śpimy na boku, wybór wyższej poduszki może być bardziej odpowiedni. Z kolei osoby śpiące na plecach powinny zdecydować się na niższą poduszkę, aby uniknąć napięcia mięśni szyi i zapewnić stabilne wsparcie dla kręgosłupa. Trudno zatem jednoznacznie stwierdzić, jaka wysokość poduszki jest najlepsza.

Poduszka twarda czy miękka?

Dobra poduszka to także ta odpowiednio dobrana pod kątem twardości. Jednakże tutaj znowu wybór zależy od naszych indywidualnych preferencji. Jeśli zmienimy miękki na twardszy model, z pewnością rano obudzimy się z bólem karku. Poduszka powinna być więc wystarczająco miękka, aby mogła dopasować się do naszej szyi i głowy. Jeżeli jednak zmagasz się z niewyjaśnionym bólem odcinka szyjnego, warto postawić na twardszy model, który zapewnia bardziej solidne wsparcie. Takie rozwiązanie będzie także korzystniejsze dla Twojego kręgosłupa.

Rodzaje wypełnienia poduszki

Wybór odpowiedniej poduszki powinien być także uwarunkowany jej wypełnieniem. Wśród ofert możemy znaleźć bowiem poduszki z pierza, pianki, lateksu czy syntetycznych materiałów. Dobór konkretnego rodzaju jest tutaj bardzo istotny, gdyż wypełnienie wpływa także na ogólną zdolność poduszki do stabilizacji szyi i głowy podczas snu. Warto więc wiedzieć, że niektóre materiały, takie jak puch czy syntetyki są bardziej miękkie, a z kolei pianka lub lateks zapewniają większe wsparcie. Należy też zwrócić uwagę na inne właściwości wypełnień, np. na ich antyalergiczność oraz przewiewność. Choć aspekty te nie wpływają bezpośrednio na redukcję napięcia w odcinku szyjnym, to jednak decydują o higienicznych warunkach snu. W tym przypadku model piankowy może okazać się najlepszym rozwiązaniem.

Podsumowując, odpowiednio dobrana poduszka odgrywa istotną rolę w utrzymaniu zdrowia szyi i zapobieganiu bólowi oraz napięciu mięśniowemu. Wybór odpowiedniego modelu, uwzględniającego indywidualne preferencje i potrzeby, może znacząco wpłynąć na komfort snu i ogólne samopoczucie, umożliwiając lepszą regenerację i redukcję bólu szyi.

Artykuł sponsorowany

Czytany: 137

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *