Pan Janusz
01.05.18

Jak i gdzie sprzedawać artykuły z branży wnętrzarskiej oraz ile to kosztuje?

Masz świetny produkt, ale się nie sprzedaje? Zarabiasz za mało na swoich produktach, bo zjadają Cię prowizje i koszty dotarcia do klienta? Na Twoją stronę nie trafiają klienci? Sprawdź, jak i gdzie sprzedawać produkty w kategorii „Dom i ogród” oraz ile to kosztuje.

Każdy nowy producent lub projektant zastanawia się w pierwszej kolejności nad jakością swoich produktów – tak przynajmniej powinno być – następnie szacuje cenę i rozpoczyna dystrybucję w różnych kanałach lub poprzez swój sklep czy stronę.

Efekty często na początku są niezadowalające, a koszty dotarcia do zainteresowanych ofertą wręcz kosmiczne. Sprawdziliśmy ile naprawdę, kosztuje sprzedaż produktów z branży wnętrzarskiej oraz gdzie warto się pojawiać.

Allegro

Przez niektórych nazywane alledrogo, to pierwsza platforma, która przychodzi nam na myśl. Allegro ma ugruntowaną pozycję na rynku, promuje się w internecie oraz telewizji i jest odwiedzane przez miliony użytkowników.

Mimo wielu zalet ma też swoje wady, a mianowicie wysokie prowizje od sprzedaży. Obecnie prowizja za sprzedaż produktu na allegro w kategorii „dom i ogród” wynosi 10%!

Zanim rozpoczniecie przygodę z allegro sprawdźcie koniecznie ile będzie Was to kosztowało za pomocą kalkulatora kosztów allegro: https://allegro.pl/kalkulator-oplat/dla-sprzedajacych

Ceneo.pl

Tej porównywarki nikomu nie trzeba przedstawiać, od lat na rynku bezpłatna rejestracja, zautomatyzowany system pobierania ofert ze sklepu (plik XML) i ponad 15 milionów użytkowników miesięcznie.

Pomimo tego, że nie obowiązują tutaj abonamenty, nic nie jest tu za darmo. Zanim nasze produkty pojawią się na platformie, musimy uzupełnić nasze konto. Tutaj obowiązuje model CPC (Cost Per Click), a stawki za kliknięcie wahają się od 27 – 90 groszy. Oczywiście kliknięcie nie gwarantuje nam jeszcze sprzedaży, ale zaletą, jaka jest to, że klient trafi bezpośrednio do naszego sklepu i być może kupi inny produkt niż ten, którego szukał.

CZYTAJ DALEJ  #loehrmeetsoscar: meble inspirowane architekturą

Ceneo to doskonała alternatywa dla reklam Google i zdecydowanie tańsza. W tym modelu działa również kilka innych porównywarek na przykład: nokaut.pl czy skąpiec.pl Więcej informacji o stawkach i rabatach znajdziecie tutaj: https://biznes.ceneo.pl/cennik-ceneo

homebook.pl

To kolejna platforma, które przedstawiać nie trzeba, działa dokładnie jak ceneo z tą różnicą, że jest ukierunkowana wyłącznie na branżę wnętrzarską. Aby rozpocząć współpracę musimy dokonać rejestracji i dokonać wpłaty minimum 200 zł netto.

Podobnie jak wcześniej wspomniane porównywarki cen tutaj również mamy możliwość integracji naszego sklepu z platformą za pomocą plików XML, również i w tym przypadku rozliczenie następuje w modelu CPC (Cost Per Click) a stawka to około 30 groszy za kliknięcie. https://www.homebook.pl/Home/ForShops

DaWanda

To platforma głównie skupiająca producentów hand made, ale bardzo dużą część stanowią właśnie produkt z branży wnętrzarskiej. Tutaj sprzedaż odbywa się za pośrednictwem platformy, a poza 10.5% prowizją od sprzedaży (bez kosztów wysyłki) musimy liczyć się również z opłatami za wystawienie produktu. W zależności od wartości DaWanda pobiera opłaty od 40 groszy do 1,2 zł.

Z doświadczenia wiemy, że aby nasze produkty były widoczne, musimy do tego doliczyć koszty promocji, czyli tak zwane promowanie produktów. Koszty promocji są zróżnicowane, na przykład za 3.000 wyświetleń musimy zapłacić 19.99 a za 100 000 – 359,99 zł.

Aktualny cennik znajdziecie tutaj: https://pl.dawanda.com/page/service_fees

Wnetrze.online

To stosunkowo młoda platforma, ale dość prężnie wchodząca na rynek. Na platformie znajdziemy obecnie ponad 100.000 produktów wielu znanych marek. Tutaj chyba mamy najciekawszą formę rozliczeń, jeżeli chodzi o wszystkie platformy sprzedażowe.

Podobnie do ceneo czy homebooka platforma odsyła zainteresowane osoby do naszej strony lub sklepu, co jest dużym plusem. Nie ma tu czegoś takiego jak opłaty za kliknięcie czy prowizje od sprzedaży, czy nawet opłat za wystawienie produktu, serwis oferuje nam opcje abonamentowe już od 30 zł miesięcznie za maksymalnie 100 produktów, dodatkowo całą tę kwotę można wykorzystać na promocję swoich produktów wewnątrz platformy na przykład na stronie głównej.

CZYTAJ DALEJ  Kwiaty, kamień, a może plastry miodu? Poznaj najmodniejsze tapety sezonu.

Na wnetrze.online również wszystko dzieje się automatycznie za pomocą przesyłania danych ze sklepu przy pomocy plików XML, co istotne mają bardzo dobry dział wsparcia pomagający z integracją naszego sklepu.

Dokładny cennik znajdziecie tutaj: https://wnetrze.online/cennik

Podsumowanie

Tak jak widzicie, opcji sprzedaży jest bardzo dużo, różnią się wyłącznie modelem dystrybucji i naliczania opłat. Osobiście jestem zwolennikiem platform, gdzie nie płaci się prowizji i gdzie klient trafia bezpośrednio do naszego sklepu, uważam, że jest to najskuteczniejsza obecnie i najtańsza forma pozyskania klienta.

Z niecierpliwością czekam na wasze sugestie i opinie, a może znacie jeszcze jakieś ciekawe miejsca, gdzie warto pojawić się z produktami z kategorii „Dom i ogród”.?

Czytany: 796

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *