Redakcja Hmag
22.05.21

Program wydarzeń MEBLE POLSKA Edycja Specjalna

Biznesowym spotkaniom online przedstawicieli branży meblowej i wyposażenia wnętrz MEBLE POLSKA Edycja Specjalna (24-28 maja 2021) towarzyszyć będzie bogaty program wydarzeń na wirtualnej scenie wydarzenia. W ciągu czterech dni wystąpi na niej blisko 30 prelegentów z Polski i zagranicy. Prelekcje i dyskusje każdego dnia koncentrować będą się na odmiennej tematyce.

Dzień 1 – Jak Twój sklep meblowy sprosta wyzwaniom nowej rzeczywistości?

Pierwszego dnia program skierowany jest wyłącznie do polskich handlowców. Wydarzenie zainauguruje cykl prelekcji Jerzego Osiki, eksperta ds. handlu i biznesu wyposażenia wnętrz, szkoleniowcy, wykładowcy i doradcy. Podczas niej będzie można dowiedzieć się, jak nowa rzeczywistość wpłynęła na zmiany w stylu życia konsumentów i ich potrzeby związane z zakupem mebli i innych artykułów wyposażenia wnętrz, jak dopasować ofertę Twojego sklepu do nowych oczekiwań klientów, czy też z jakich działań marketingowych warto skorzystać, by pozyskać klientów? Sporo uwagi poświęcone zostanie także narzędziom visual merchandisingu i nowym technologiom.  Wraz ze zmianami zachowań zakupowych klientów, zmienia się bowiem visual merchandising w sklepach meblowych i rośnie jego znaczenie. Coraz bardziej powszechne staje się wykorzystanie nowych technologii, które sprzyjają bezpiecznym zakupom i wspierają sprzedaż. Ostatnia prelekcja tego dnia odpowie na pytanie, jak, dzięki skutecznym technikom sprzedaży, zyskać i utrzymać klientów salonu meblowego? Według badania SAS Institute, aż 54 proc. konsumentów deklaruje, że zapłaci więcej za wyższy poziom obsługi w czasie pandemii, a 37proc. klientów jest skłonna zrezygnować z oferty dostawcy już po pierwszym złym doświadczeniu. Warto się zastanowić, jak sprostać rosnącym wymaganiom klientów i w jaki sposób dostosować techniki sprzedaży do ich nowych oczekiwań.

Dzień 2 – Polska branża meblarska po roku od wybuchu pandemii SARS-COV-2

Drugiego dnia wraz z naszymi ekspertami przyjrzymy się wpływowi, jaki pandemia wywarła na polski rynek meblowy. Wprowadzeniem do kolejnych prelekcji będzie komentarz rynkowy Kamila Mikołajczyka, analityka Santander Bank Polska, na temat kondycji polskiej branży meblowej praz perspektyw jej rozwoju na rok 2021. Na podstawie raportu Polskie Meble Outlook  swoje wnioski na temat stanu polskiego meblarstwa po roku trwania pandemii przedstawi Tomasz Wiktorski z B+R Studio. Omówi on także wyniki najnowszego badania dotyczącego zmian cen detalicznych na rynku mebli. 

CZYTAJ DALEJ  Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?

Tego dnia Tomasz Kosobucki i Jakob Nyirö z firmy Wayfair  opowiedzą także, jak skutecznie rozwijać biznes Home&Decor w segmencie e-commerce B2B na rynkach zagranicznych. Ważnym uzupełnieniem prelekcji tego dnia będzie prezentacja wniosków z raportu Santander bank „E-commerce w formule B2B”. Podczas tego spotkania Maciej Nałęcz postara się odpowiedzieć na pytania,  ile jest wart rynek e-commerce B2B w Polsce, jakie są zalety tego modelu sprzedaży, jakie są największe firmy sprzedające w modelu e-commerce B2B, na jakich rynkach upowszechnił się ten model, gdzie jest jeszcze potencjał oraz jakie są bariery w rozwoju e-commerce B2B w Polsce.

Dzień 3 – Instrumenty wsparcia eksportu sposobem na rozwój sprzedaży mebli na rynkach eksportowych

Trzeci dzień przeznaczony jest przede wszystkim dla eksporterów oraz firm, które marzą o podbojach nowych zagranicznych rynków. Nowy system wsparcia eksportu przedstawi grupa KUKE. O swoich narzędziach wsparcia eksportu opowie również przedstawiciel Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu PAIH. Santander Bank Polska oraz Santander Factoring z kolei pomogą odpowiedzieć na pytania, jak wspólnie z bankiem można zmienić łańcuch dostaw, jak znaleźć wiarygodnego partnera handlowego za granicą, jak zabezpieczyć transakcję i jak sfinansować sprzedaż? Sporo uwagi poświęcone zostanie kwestii faktoringu międzynarodowego. Zwiększenie bezpieczeństwa transakcji handlowych z odbiorcą to jeden z elementów, na który szczególnie uwagę zwracają eksporterzy. Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. faktoring eksportowy w systemie dwóch faktorów (bez regresu), w którym ryzyko niewypłacalności odbiorcy zagranicznego przejmuje na siebie partner importowy (faktor zagraniczny działający w kraju odbiorcy). Ten rodzaj faktoringu gwarantuje płynne finansowanie bieżącej działalności nawet w przypadku braku zapłaty ze strony odbiorcy.

Dzień 4 – Perspektywiczne rynki eksportowe

Tematyka eksportowa kontynuowana będzie także czwartego dnia. Tego dnia scenę przejmują w całości eksperci Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu PAIH. Wstępem do pozostałych prelekcji będzie wystąpienie Wojciecha Nowickiego ABC Eksportu – czyli pierwsze kroki w eksporcie. Każdy, kto myśli o rozpoczęciu sprzedaży mebli na zagraniczne rynki powinien wziąć udział w tym wydarzeniu. Podczas kolejnych prelekcji eksperci PAIH przedstawią bliższe informacje na temat branży meblowej na poszczególnych rynkach: amerykańskim, kanadyjskim czy kolumbijskim. Przedstawiona zostanie m.in. specyfika wejścia na rynek Stanów Zjednoczonych. Dużym zainteresowaniem cieszyć się będą zapewne dyskusje panelowe poświęcone bogactwu sektora meblowego na rynkach arabskich oraz potencjałowi i wyzwaniom stojącym przed branżą meblową w Europie

CZYTAJ DALEJ  Modne żyrandole – co warto wiedzieć o najpopularniejszej lampie sezonu?

MEBLE POLSKA Edycja Specjalna już trwa

Wydarzenie rozpoczyna się 24 maja i potrwa do 28 maja. To w tym okresie odbędą się spotkania biznesowe i prelekcje. Ale kupcy meblowi już od początku maja mają możliwość dostępu do platformy i umawiania spotkań z wystawcami. Są wśród nich między innymi tak znane marki rynku meblowego jak: Meble Wójcik, Gala Colllezione, Wajnert, Idźczak Meble, Befame, Taranko, Calitan, FDM, Halmar, MC Akcent czy Grupa Poldem. Poza polskimi producentami swoją ofertę prezentują także firmy z Białorusi, Rumunii, Ukrainy i Turcji. Uczestnictwo w wydarzeniu potwierdziły już także takie firmy jak: Ashley, Wayfair czy XXXLutz. Oprócz producentów mebli w wydarzeniu w charakterze wystawców uczestniczą także firmy oferujące artykuły wyposażenia wnętrz, oświetlenie i tkaniny. 

Szczegółowy program wydarzenia: http://bit.ly/PROGRAM_MEBLE_POLSKA_ONLINE 

Bilety i więcej szczegółowych informacji na www.meblepolska.pl.

Czytany: 728

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *